Publications

Monographs

Publications in journals

Publications in books/collective volumes

Other publications

  • Hommel, M. (2022).  Was beeinflusst lebenslanges Lernen und wie können wir es fördern? In Citizen Panel, Science Panel, Jury (Hrsg.), Ideenlauf – Gesellschaftliche Impulse für Wissenschaft und Forschungspolitik. BMBF Wissenschaftsjahr 2022, S. 46. Online: https://www.wissenschaftsjahr.de/2022/ideenlauf.html#Downloads
  • Hommel, M. (2022).  Wie können wir Berufsinteressen fördern und die Berufswahl nachhaltig unterstützen? In Citizen Panel, Science Panel, Jury (Hrsg.), Ideenlauf – Gesellschaftliche Impulse für Wissenschaft und Forschungspolitik. BMBF Wissenschaftsjahr 2022, S. 48. Online: https://www.wissenschaftsjahr.de/2022/ideenlauf.html#Downloads
  • Hommel, M. (2022). What influenes lifelong learning and how can we promote it? In Citizen Panel, Science Panel, Jury (Eds.), Ideenlauf – Social impulses for science and research policy. BMBF Wissenschaftsjahr 2022, p. 46. Online: https://www.wissenschaftsjahr.de/2022/fileadmin/user_upload/1__Ideenlauf/RZ_WID_IdeenLauf_ENGL_barrierefrei.pdf
  • Hommel, M. (2022). How can we foster vocational interests and support vocational career choice in a sustainable way? In Citizen Panel, Science Panel, Jury (Eds.), Ideenlauf – Social impulses for science and research policy. BMBF Wissenschaftsjahr 2022, p. 48. Online: https://www.wissenschaftsjahr.de/2022/fileadmin/user_upload/1__Ideenlauf/RZ_WID_IdeenLauf_ENGL_barrierefrei.pdf
  • Hommel, M. (2022). Digitalisierung und gesundes Altern in der Gemeinde Hohenthann – eine Befragung der Seniorinnen und Senioren der Gemeinde Hohenthann [Digitalisation and healthy ageing in the municipality of Hohenthann - a survey of senior citizens in the municipality of Hohenthann]. Arbeitspapier (Working Paper).
  • Stoussavljewitsch, J., Kuchler, S. & Hommel, M. (2022). Ingenieurpädagogik an der OTH Amberg-Weiden. vlb Akzente, 07, 14–15.
  • Hommel, M., Riemenschneider, M. & Bley, S. (2022). Ingenieurpädagogik – ein Portrait. vlb Akzente, 02, 10–11.

 

ResearchGate

Google Scholar

Further informationen on publications