Veröffentlichungen
Hier finden Sie alle Veröffentlichungen und Tagungsbeiträge des IdeaL-Teams.
Begutachtete Journalbeiträge
2024:
Dechant-Herrera, K., Altieri, M., & Bach, S. (2024). Diversität und Digitalität in der Hochschullehre: Vergleichende Analyse der Lernleistung zwischen einem digitalen Selbstlernkurs und einer inhaltsgleichen Präsenzeinheit zur Ingenieurmathematik. In T. Witt, C. Herrmann, L. Mrohs, H. Brodel, K. Lindner, & I. Maidanjuk (Eds.), Innovative Formate in digitalen Bildungskulturen (pp. 117–128). https://doi.org/10.1515/9783839469385-009
Gailer, B. & Bach, S. (2024). Automatic assessment of the geometric performance of basic operations with complex numbers: An example question using STACK and JSXGraph In: Weinmann, M. (Ed.) (2024, Juli 22). Proceedings of the International Meeting of the STACK Community 2024. (pp. 1–16). International Meeting of the STACK Community 2024 (STACK Conference 2024), Amberg, Germany. https://doi.org/10.5281/zenodo.12795092
2022:
Knaut, J., Altieri, M., Bach, S., Strobl, I., & Dechant, K. (2022). A Theory-Based Approach of Feedback in STACK-Based Moodle Quizzes Taking into Account Self-Regulation and Different Proficiency of Learners. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(23), pp. 38–55. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i23.36425
Tagungsbeiträge
2023:
Weinmann, M., Altieri, M. (2023, 21. September). Innovative Hörsäle für modernes, digital gestütztes Lehren und Lernen [Präsentation]. MINT Symposium 2023, Nürnberg. Vortragsfolien.pdf
Weinmann, M., Strobl, I. & Greim D. (2023, 23. Februar). No Plug but Play – Die Learning Hall als innovativer Raum für das individuelle Lernen [Posterpräsentation]. Werkstatt-Konferenz 2023, online. Poster_Werkstattkonferenz_IdeaL.pdf
2022:
Bach, S. & Knaut, J. (2022, 4. Oktober). Interactive self-learning modules for engineering mathematics using STACK and JSXGraph [Präsentation]. 3. International JSXGraph Conference, online. https://jsxgraph.org/conf2022/program/knaut
Gailer, B. (2022, 4. Oktober). Tools and workflow for the development of interactive JSXGraph applets in a Moodle course [Präsentation]. 3. International JSXGraph Conference, online. https://jsxgraph.org/conf2022/program/gailer
Knaut, J., Altieri, M., Bach, S. & Strobl, I. (2022, 25. April). A theory-based approach of feedback in STACK-based Moodle quizzes taking into account self-regulation and different proficiency of learners [Präsentation]. International Meeting of the STACK Community 2022, Leoben, Austria. https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/36425