spezifische Wahlpflichtmodule 8 10
6 Schlüsselqualifikationen 14 18 9%
6.1 EMP English for Media Professionals 2 3
6.2 MM Medienmarketing 4 5
6.3 Unternehmenskommunikation 4 5
6.4 BWLP BWL
date 2023-11-30T08:17:12Z
pdf:PDFVersion 1.7
xmp:CreatorTool
stream_content_type application/pdf
pdf:hasXFA false
access_permission:modify_annotations true
access_permission:ca
spezifische Wahlpflichtmodule 8 10
6 Schlüsselqualifikationen 14 18 9%
6.1 EMP English for Media Professionals 2 3
6.2 MM Medienmarketing 4 5
6.3 UK Unternehmenskommunikation 4 5
6.4 BWLP
Fernsehen oder erzählst du Geschichten lieber im Radio? Willst du im Netz hoch hinaus: mit Social Media, Onlinemarketing oder Webentwicklung? Dann ist die Arbeit mit und in den Medien genau das Richtige
Bewerbung, Job-Interview und Gehaltsverhandlungen Fachkräftemangel, New Work, Bewerbungen über Social Media... die Arbeitswelt verändert sich und mit ihr auch die Bewerbungsprozesse. Doch was zeichnet eine
Technische Hochschule Amberg-Weiden, CyberLytics-Lab at the Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science, Feb. 2024. [ PDF ] [ 10.48550/arXiv.2405.19762 ] ( ⭐ ) Frank Lauterwald, Christoph
Mechatronics and Digital Automation
Medieninformatik Media Informatics
Medienproduktion und Medientechnik Media Production and Media Technology
page
Medizinrecht Medical Law
M
Mechatronics and Digital Automation
Medieninformatik Media Informatics
page
Medienproduktion und Medientechnik Media Production and Media Technology
Medizinrecht Medical Law
Medizintechnik
Mechatronics and Digital Automation
Medieninformatik Media Informatics
Medienproduktion und Medientechnik Media Production and Media Technology
page
Medizinrecht Medical Law
M
Mechatronics and Digital Automation
Medieninformatik Media Informatics
Medienproduktion und Medientechnik Media Production and Media Technology
page
Medizinrecht Medical Law
M
Mechatronics and Digital Automation
Medieninformatik Media Informatics
Medienproduktion und Medientechnik Media Production and Media Technology
page
Medizinrecht Medical Law
M
alles über die Gründungsförderung an der OTH Amberg-Weiden und lernen Sie mit Daniel Prösl (LeXpro Media) einen Gründer aus der Region kennen.
information purposes for other students.
I will act as a “social media ambassador” and provide a post that can be used on the social media
accounts (i.e. Fnstagram, Facebook) of the OTH Amberg-Weiden
se/globalassets/media/rapporter/working-papers/2023/no.-427-cash-for-transactions-or-store-of-value-a-comparative-study-on-sweden-and-peer-countries.pdf https://www.riksbank.se/globalassets/media/rapporter/ [...] se/globalassets/media/rapporter/working-papers/2023/no.-427-cash-for-transactions-or-store-of-value-a-comparative-study-on-sweden-and-peer-countries.pdf https://www.riksbank.se/globalassets/media/rapporter/
15.11.2023 | News, Weiden Business School, Hochschulkommunikation
und einem Hauch von Magie entstanden erste Konzepte für interaktive Websites, mitreißende Social Media-Kampagnen und fesselnde interaktive Videos. Drei zentrale Themen standen im Mittelpunkt: die Steigerung
Social Media Marketing
• Advantages and disadvantages of Social Media Marketing
• Social Media mistakes
• Social Media and Businesses
2. Social Media Landscape
• The Social Media Landscape [...] Categorizing Social Media
• Major Social Media platforms
3. Goals and Planning for Success
• Social Media plan and Social Media strategy
• Benchmarking & Social Media audits
• Social [...] foundation of Social Media Marketing including what social media marketing entails, the history and the diffe-
rent social media channels that exist out there, how to select a social media channel that fits
Social Media Marketing
• Advantages and disadvantages of Social Media Marketing
• Social Media mistakes
• Social Media and Businesses
2. Social Media Landscape
• The Social Media Landscape [...] Categorizing Social Media
• Major Social Media platforms
3. Goals and Planning for Success
• Social Media plan and Social Media strategy
• Benchmarking & Social Media audits
• Social [...] foundation of Social Media Marketing including what social media marketing entails, the history and the diffe-
rent social media channels that exist out there, how to select a social media channel that fits
Social Media Marketing
• Advantages and disadvantages of Social Media Marketing
• Social Media mistakes
• Social Media and Businesses
2. Social Media Landscape
• The Social Media Landscape [...] Categorizing Social Media
• Major Social Media platforms
3. Goals and Planning for Success
• Social Media plan and Social Media strategy
• Benchmarking & Social Media audits
• Social [...] foundation of Social Media Marketing including what social media marketing entails, the history and the
different social media channels that exist out there, how to select a social media channel that fits
Konzepterstellung
• Technische Unterstützung bei Veranstaltungen
• Erstellen von Social Media Beiträgen
Anforderungen:
• Interesse rund um die Themen Gleichstellung, Frauenförderung
den Mittelstand, inklusive Postproduktion und
Grafik-Content-Erstellung für Marketing und Social Media.
Dein Handwerkszeug:
Medienausbildung/Studium mit ersten Filmproduktionserfahrungen
und versiert
Konzepterstellung
• Technische Unterstützung bei Veranstaltungen
• Erstellen von Social Media Beiträgen
Anforderungen:
• Interesse rund um die Themen Gleichstellung, Frauenförderung
bietet eine
eigene Kinderwoche an, in deren Rahmen
zwei Wochen lang auf der Website sowie
Social Media verschiedenste Materialien
für Kinder zwischen drei und neun Jahren
angeboten werden.
Zu ve [...] den
Themen Nachhaltigkeit, Energie- und
Ressourcensparen und Co. auf der Web-
site und auf Social Media veröffentlicht.
Diese bieten Inspiration für Groß und
Klein – so lassen sich DIYs beispielsweise
n kritisch sich und ihren eigenen Lernprozess
Medientheorie und Medienmanagement
Media Theory and Media Management
38
page
Inhalte der Lehrveranstaltungen
Course Content
1. Historische [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
annotation https://www.oth-aw.de/files/oth-aw/Intl/EMI/Information_Sh [...] Field Trip in Immersive Virtual Reality: Evidence for the Immersion Principle in Multi-
media Learning. Educational psychology review, 34(3), 1771–1798. https://doi.org/10.1007/s10648-022-09675-4
2 ECB’s SPACE survey.
3 Cash Review Final Report, available at: https://www.accesstocash.org.uk/media/1087/final-report-final-web.pdf.
4 IFOP Annual Survey on cash.
5 Although cash payments are not dependent [...] MONIES ARE NEITHER A PUBLIC GOOD
NOR A BASIC RIGHT
5
Electronic moneys and digital payment media are ubiquitous nowadays. Most of them are
privately run, such as card schemes. Private monies have [...] ue or
investment motives. This implies, it is more a competitor for private monies and
payment media than for cash.
10 In Spain, only about 20% of people know anything about the ECB’s digital euro
own marketing agency. Krea provides students with hands-on experience in the field of marketing, media, and
communications through company projects and professional stakeholder networks.
Still