Social Media Marketing
• Advantages and disadvantages of Social Media Marketing
• Social Media mistakes
• Social Media and Businesses
2. Social Media Landscape
• The Social Media Landscape [...] Categorizing Social Media
• Major Social Media platforms
3. Goals and Planning for Success
• Social Media plan and Social Media strategy
• Benchmarking & Social Media audits
• Social [...] foundation of Social Media Marketing including what social media marketing entails, the history and the diffe-
rent social media channels that exist out there, how to select a social media channel that fits
Leitlinien“)
• Susanne Regen: DIN EN ISO 50001:2011 – Arbeitsbuch zur Umsetzung. 2. Auflage. WEKA Media, Kissing 2012
• Johannes Kals: Betriebliches Energiemanagement – Eine Einführung. Kohlhammer, Stuttgart
Leitlinien“)
• Susanne Regen: DIN EN ISO 50001:2011 – Arbeitsbuch zur Umsetzung. 2. Auflage. WEKA Media, Kissing 2012
• Johannes Kals: Betriebliches Energiemanagement – Eine Einführung. Kohlhammer, Stuttgart
Leitlinien“)
• Susanne Regen: DIN EN ISO 50001:2011 – Arbeitsbuch zur Umsetzung. 2. Auflage. WEKA Media, Kissing 2012
• Johannes Kals: Betriebliches Energiemanagement – Eine Einführung. Kohlhammer, Stuttgart
Leitlinien“)
• Susanne Regen: DIN EN ISO 50001:2011 – Arbeitsbuch zur Umsetzung. 2. Auflage. WEKA Media, Kissing 2012
• Johannes Kals: Betriebliches Energiemanagement – Eine Einführung. Kohlhammer, Stuttgart
(2007): Digitales Colormanagement. X.media.press Springer-Verlag, Berlin Heidelberg
Piskulla, Ch. (2016): PDFix und Colormanagement Cleverprinting-Handbuch. PreMedia-Solutions, Braunschweig
Interna [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
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2
Inhaltsverzeichnis
Table of content
(2007): Digitales Colormanagement. X.media.press Springer-Verlag, Berlin Heidelberg
Piskulla, Ch. (2016): PDFix und Colormanagement Cleverprinting-Handbuch. PreMedia-Solutions, Braunschweig
Interna [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
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Inhaltsverzeichnis
Table of content
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
annotation https://www.oth-aw.de/files/oth-aw/Intl/EMI/Informat
for the Web, O'Reilly Media, 2013
L. Mccarthy, B. Fry & Reas, C.: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing (Make),
O'Reilly Media, 2015
Internationalität [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
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2
Inhalt
Inhaltsverzeichnis
Table of content [...] Gelb: Studienrichtung „Smart Energy & Smart Home“
Ocker: Studienrichtung „Smart Robotics & Smart Media“
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Inhalt
• International INCOMINGS à Zielsprache Deutsch
• International
for the Web, O'Reilly Media, 2013
• L. Mccarthy, B. Fry & Reas, C.: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing
(Make), O'Reilly Media, 2015
Internationalität
winter term 2023/2024
Wintersemester 2023/2024
Department of Electrical Engineering, Media and
Computer Science
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
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[...] typical use cases for the application of machine learning in different areas such as
industry, media, marketing, etc.. They are familiar with common methods of supervised and unsupervised learning, have
Updated: summer term 2024
Sommersemester 2024
Department of Electrical Engineering, Media and
Computer Science
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
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[...] Professional, 2018)
• Géron: Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFow, O’Reilly Media, 2019
• Goodfellow, Y. Bengio, A. Courville: Deep Learning, 2017, online: http://www.deeplearningbook [...] know typical use cases for the application of machine learning in different areas such as
industry, media, marketing, etc. They are familiar with common methods of supervised and unsupervised learning, have
n kritisch sich und ihren eigenen Lernprozess
Medientheorie und Medienmanagement
Media Theory and Media Management
38
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Inhalte der Lehrveranstaltungen
Course Content
1. Historische [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
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Inhaltsverzeichnis
Table of contents
V [...] Lösungen problembasiert
ePublishing und interaktive Lehrmedien
ePublishing and Interactive Teaching Media
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Inhalte der Lehrveranstaltungen
Course Content
1. Publishing im Wandel von
n kritisch sich und ihren eigenen Lernprozess
Medientheorie und Medienmanagement
Media Theory and Media Management
38
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Inhalte der Lehrveranstaltungen
Course Content
1. Historische [...] Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
annotation https://www.oth-aw.de/files/oth-aw/Intl/EMI/Information_Sh [...] Field Trip in Immersive Virtual Reality: Evidence for the Immersion Principle in Multi-
media Learning. Educational psychology review, 34(3), 1771–1798. https://doi.org/10.1007/s10648-022-09675-4
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
annotation https://www.oth-aw.de/files/oth-aw/Intl/EMI/Informat
rungsprozesse und Prozessbeteiligte; Auswahl und Führung von
Dienstleistern; Agenturmanagement; Media, Marktforschung,
Controlling und Performance-Management
Lehrformen Seminaristischer Unterricht
allocated journal articles
05% - Writing of a one-page media report about
the project (with picture documentation) as well
as a social media post
Examination of applied elements of social and [...] for active collaboration and change?
• What activities are helpful?
• What materials and media support?
• What is special about online workshops?
• Which tools are suitable?
• How do
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
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Autoren, Stände
Pirkl, 18.9.2020, Erstellung
Pirkl
Fakultät Elektrotechnik, Medien und Informatik
Department of Electrical Engineering, Media and Computer Science
annotation https://www.oth-aw.de/files/oth-aw/Intl/EMI/Informat [...] al, 2018)
A. Géron: Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFow, O’Reilly Media, 2019
I. Goodfellow, Y. Bengio, A. Courville: Deep Learning, 2017, online: http://www.deeplearningbook
zu
dem Bereich Medien).
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1.2 Medientheorie und Medienmanagement
Media Theory and Media Management
Zuordnung zum Curriculum
Classification
Modul-ID
Module ID
Art [...] Vertiefungsrichtung Medienproduktion
Specialization in media production
2.1 Wahlpflichtmodule Medientheorie
Optional mandatory modules media theory
2.1.1 Geschäftsmodellinnovation und Entrep [...] 2.2 Wahlpflichtmodule Medienproduktion und Mediengestaltung
Optional mandatory modules media production and media design
2.2.1 Methoden der Visualisierung
Methods of Visualisation
Zuordnung
10.04.2017 21
Modul 7a: Controller für Media-Devices
Titel des Moduls
Controller für Media-Devices
Titel englisch Controller for media devices
Modul Nr. 7a
Modulverantwortlicher [...] und Medienkunst ................................................... 18!
Modul 7a: Controller für Media-Devices ............................................. 21!
Modul 7b: Story- und Drehbuchentwicklung [...] Moduls
Fortgeschrittene Themen der
Medienwirtschaft
Titel englisch Advanced topics of media business
Modul Nr. 2
Modulverantwortlicher Prof. Winterfeldt (DEG)
Kursnummer und Namen der
L
and assembly.
-
Teaching Material / Reading
Scripts, exercises, review questions, additional media (photo, video, ...)
Internationality (content-related)
The content is valid in any international [...] Education Limited.
• Scheer, A. W. (2000). ARIS—business process modeling. Springer Science & Business Media.
Internationality (content-related)
The course content is internationally and universally [...] corporate
website design; search engine marketing (SEO / SEA); influencer marketing; social media marketing; B2B e-commerce; affiliate
marketing; programmematic advertising; marketing automation
Systematik der Online Market-
ingInstrumente (SEO, SEA, Affiliate-Marketing, E-Mail-Marketing, Social Media-Marketing)
• Persönliche Kompetenz (Sozialkompetenz und Selbstkompetenz):
Die Studierenden verstehen [...] ing
• Suchmaschinen-Marketing
• Display-Marketing
• Affiliate-Marketing
• Social Media-Marketing
• Content-Marketing
• Influencer-Marketing
Internationalität (inhaltlich): [...] Online-Marketing: Affiliate-, Influencer-, Content- und E-Mail-Marketing, Google Ads, SEO, So-
cial Media, Online- inklusive Facebook-Werbung. 7. Auflage, Springer Gabler 2019.
• Löffler, Miriam: Think
simulierten Pro-
jektszenarios. Sie vermarkten den Online-Shop mittels Banner Werbung und Social Media Marketing (Facebook, Instagram, Linke-
dIn, Xing).
• Domainauswahl und -registrierung, Webhosting [...]
• Optimierung der Website mit Performance Marketing
• Konzeption und Schaltung von Social Media Marketing
• Monitoring und Erfolgskontrolle (u.a. mit Hilfe von Google Analytics, Facebook Analytics; [...] Gabler 2017
• Anne Grabs, Karim-Patrick Bannour, Elisabeth Vogel: Follow Me! Erfolgreiches Social Media Marketing. 5. Auflage. Rheinwerk
Computing 2018.
• Hendrik Lennarz: Growth Hacking mit Strategie
Systematik der Online Marketing-
Instrumente (SEO, SEA, Affiliate-Marketing, E-Mail-Marketing, Social Media-Marketing). Sie können bestehende Abläufe in Online-
Shops analysieren und Verbesserungsmaßnahmen [...] Online-Marketing
● Suchmaschinen-, Affiliate- und E-Mail-Marketing
● Content-, Influencer- und Social-Media-Marketing
● Web- und Marketing-Controlling
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Lehrmaterial / Literatur