abgeschlossen haben, eine
Weiterentwicklung ihrer Qualifikation und den Erwerb eines weiteren, international kompatiblen
Abschlussgrades. 3Die Studierenden erwerben auf der Grundlage wissenschaftlicher [...] UNESCO/CEPES. The purpose of the
supplement is to provide sufficient independent data to improve the international ‘transparency’ and fair academic and professional
recognition of qualifications (diplomas, degrees [...] Applied Sciences) concentrate their study programmes in engineering and other technical disciplines,
business-related studies, social work, and design areas. The common mission of applied research and development
ionsmodule 20-
242)
30
S.1 Basic Business English 4 5 SU, Ü schrP 60-
90
und/oder
LN
1
S.2 Advanced Business English 4 5 SU, Ü schrP 60-
90
und/oder
LN
[...] Wirtschaftspraxis zu
analysieren, praxisgerechte Problemlösungen zu erarbeiten und dabei auch internationale Bezüge zu beachten
(„betriebswirtschaftliche Problemlösungskompetenz“). Hierzu wird ihnen das [...]
Forschungs-
/Expertentätigkeit
Publikationen Auswählte neuere Publikationen
Internationaler
Hintergrund
Mitgliedschaften/
Funktionen
Mitgliedschaften mit Funktionen
Sonstiges
Schlüsselqualifikationsmodule 20-242) 30
S.1 Basic Business English 4 5 SU, Ü schrP 90-
120
1
S.2 Advanced Business English 4 5 SU, Ü schrP 90-
120
1
S.3 Handlungs- und [...] Wirtschaftspraxis zu
analysieren, praxisgerechte Problemlösungen zu erarbeiten und dabei auch internationale Bezüge zu beachten
(„betriebswirtschaftliche Problemlösungskompetenz“). Hierzu wird ihnen das [...] n für Vertiefungs-,
integrative und Schlüsselqualifikationsmodule,
Logistik-
management
Business Value / Wertschöpfung
Produkt-/Dienstleistungs-
management
Kunden-
management
Operations
Taxation
- Logistik & SCM
- Wirtschaftspsychologie & HRM
- Marketing & Vertrieb
- International Business
- Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftskommunikation
Bei zu geringer Teilnehmerzahl besteht [...] 5 Schlüsselqualifikationsmodule 30 18-242)
5.1 Basic Business English 5 4 SU, Ü ÜbL und Kl (60 min.) 1
5.2 Advanced Business English 5 4 SU, Ü ÜbL und Kl (70 min.) 1
5.3 Statistik I
abgeschlossen haben, eine
Weiterentwicklung ihrer Qualifikation und den Erwerb eines weiteren, international kompatiblen
Abschlussgrades. 3Die Studierenden erwerben auf der Grundlage wissenschaftlicher [...] UNESCO/CEPES. The purpose of the
supplement is to provide sufficient independent data to improve the international ‘transparency’ and fair academic and professional
recognition of qualifications (diplomas, degrees [...] Applied Sciences) concentrate their study programmes in engineering and other technical disciplines,
business-related studies, social work, and design areas. The common mission of applied research and development
tionsmodule 20-
242)
30
S.1 Basic Business English 4 5 SU, Ü schrP 60-
90
und/oder
LN
1
S.2 Advanced Business English 4 5 SU, Ü schrP 60-
90
und/oder
LN
[...] Wirtschaftspraxis zu analysieren,
praxisgerechte Problemlösungen zu erarbeiten und dabei auch internationale Bezüge zu beachten („betriebswirtschaftliche
Problemlösungskompetenz“). Hierzu wird ihnen das [...] Praxis
Forschungs-/Expertentätigkeit
Publikationen Auswählte neuere Publikationen
Internationaler Hintergrund
Mitgliedschaften/Funktionen Mitgliedschaften mit Funktionen
Sonstiges
banks;
-Policy research institutions as well as national and international devel-
opment policy think tanks;
-International business in multinational companies;
-Excellent Ph.D. opportunities [...]
Economic Sciences/ Business Administration/ Political Economics ............................................................... 3
Master's Programme in International and Development Economics [...] 12/2022
page 3 of 68
Economic Sciences/ Business Administration/ Political Economics
Master's Programme in International and Development Economics – MIDE
Institution
Erfahrungsbericht Heidi Meier – Internationale Summer School
Nach mehreren Semestern Coronapause, durften einige Studierende der OTH Amberg-Weiden
wieder an einer internationalen Summer School teilnehmen [...] startete
diese. Die gemischte Gruppe aus „Wipsy“-Studierenden sowie internationalen Studierenden des
Studiengangs International Management & Sustainability aus Bangladesch und unseren
ProfessorInnen [...] fehlen.
Den ersten richtigen Tag starteten wir am Morgen an der Istanbul University. Die Fakultät Business
and Economics hieß uns mit typischen Sesamringen (Simit) und Tee willkommen. Auch ein Rucksack
Research and
Evaluation
Methods
03
Business Admin
Accounting& Finance
Business Processes
Management
Digital Marketing
and eCommerce
Business
Simulation
05
Academic English
Technical [...] systems,
big data, business models and international management
4
semester spanning Entrepreneurial Project:
Develop your own digital solution, substantiate it
in a business plan and pitch it2
Research [...] - Prof. Dr. Julia Heigl
1
international
individual
IoT-focussed
Fully taught in English while still
acquiring at least B2.2 German skills,
international internship, cooperation
with partner
International Summer
School on Sustainability
Laura Denise Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
page
Come and join our International
Summer [...] Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
50:50
30
02
6+
Equal focus on theory and practice
International students
Real life challenges
[...] Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
Assignments & Grading
page
www.yourwebsite.com
Application
Laura Denise Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer
„Jobrad“-Modell und Zeitwertkonten-Modell
• Sichere Zukunft in einem internationalen Konzern
• Zugang zur Udemy Business Learningplattform
• Offenes und freundschaftliches Betriebsklima
n Weiterbildung über die Online Udemy Business Learningplattform
• Offenes und freundschaftliches Betriebsklima
• Sichere Zukunft in einem internationalen Konzern
• Eine dynamische, offene
4 5
SU, Ü schrP 90
StA
0,5
0,5 1
9 Business English I
4 5 SU, Ü schrP 90
mdl LN
0,5
0,5
1
10 Business English II
4 5 SU, Ü schrP 90
mdl LN
0,5 [...]
1
19 Internationales Controlling 4 5 SU, Ü,
schrP 90
LN
1
20 Absatz- und
Beschaffungsmarketing 4 5 SU, Ü 1
21 Vertriebsmanagement und
internationale
Markterschließung [...]
1
27 Business English III
4 5 SU, Ü schrP 90
1 kein SL
Programm
28 Technical English
4 5 SU, Ü
schrP 90
mdl LN
0,5
0,5
1
29 Business English IV
Prüfungsordnung im
Bachelorstudiengang International Business
Zum Wintersemester 2022/2023 tritt die neue SPO für den Bachelorstudiengang International Business
in Kraft. Alle derzeit immatrikulierten [...] ten Studierenden im Bachelorstudiengang International Business
haben die Möglichkeit, mit Antragstellung vom 01.10.2022 bis 28.10.2022, in die neue SPO übergeleitet
zu werden.
Bitte beachten Sie [...] ________________
M.A. Cornelia Oszlonyai
Studiengangsleitung Bachelorstudiengang
International Business
Bachelor's degree programme in International Business
The new study and examination regulations (“SPO”) for the Bachelor's degree programme in
International Business will come into force in the winter [...] semester 2022/2023. All students currently
enrolled on the Bachelor's degree programme in International Business can transfer to the new SPO by
submitting an application between 01.10.2022 and 28.10.2022 [...] Place and date M.A. Cornelia Oszlonyai
Programme Coordinator, Bachelor´s degree in
International Business
y true
pdf:docinfo:created 2022-09-28T06:26:33Z
page
Studiengang „Internationales Technologiemanagement“
Katalog der Wahlpflichtmodule
Wintersemester 2022/2023
[...] Dr. Hainke
Mittwoch, 12.15 – 13.45 Uhr
HS 127
Freitag, 14.00 – 15.30 Uhr
ONLINE
Business Model Innovation
Prof. Dr. Heigl
Donnerstag, 08.15 – 11.30 Uhr
HS 106 (Hybrid)
Technologie- [...] könnten einzelne Kurse entfallen.
Weiden, 27.09.2022
Dekanat WIG
Studiengang „Internationales Technologiemanagement“
Katalog der Wahlpflichtmodule
Wintersemester 2022/2023
management methods.
• You will learn to build partnerships and conduct business negotiations.
• You will be able to present business ideas to investors, suppliers and consumers.
Course Content
This [...] Scalable Business: Startup Marketing Manual. Greenleaf, 2016. 336 р.
Internationality (content-related)
page
2
The course content is valid and essential for any international startup [...] strategy of
promotion to the market of
Eastern European country
Practice 1: Business game "Interaction of
business with investors" (Speaking, 10%).
Practice 2: Analyzing the investment potential
International Summer
School on Sustainability
Laura Denise Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
page
Come and join our International
Summer [...] Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
50:50
30
02
6+
Equal focus on theory and practice
International students
Real life challenges
[...] Julia HeiglInternational Summer School on Sustainability
Assignments & Grading
page
www.yourwebsite.com
Application
Laura Denise Fischer, Dita Hommerová, Julia HeiglInternational Summer
2022 - Lier, Belgium
Description of the Service Design Workshops
Objective
This International Week on Service Design aims to teach through crash courses, exercises,
tools and methods how [...] thing right’
• Validation and prototyping
• Deliver -presentation
Who should attend?
Business students around Europe
Language?
English
Benefits?
Certificate of attendance & 3
with the awarding of „Bachelor of
Engineering (B.Eng.)“.
International Office
Phone: ++49 (0)9621/482-3132, 3133 or 3131
international@oth-aw.de
www.oth-aw.de
[...] Media Marketing
• Programme-specific Elective Subjects
• Practical Seminars
• Bachelor Seminar
• Business Studies and Project Management
• Bachelor Thesis
The lectures are complemented and intensified
note that this programme is taught entirely in
German.
International Office
Phone: ++49 (0)9621/482-3132, 3133 or 3131
international@oth-aw.de
www.oth-aw.de
The programme is designed for [...] includes the following lectures:
• Soft Skills for Media Technicians
• Advanced Topics of Media Business
• Media and Innovation Management
• Web Engineering
• Methods of Visualisation
• Electronics of
high: It should be profes-
sionally sound but practical, take up current developments from
science, business, society and politics, and meet the constantly
changing competence profiles of the working world [...] the university, we live a sustainability strategy that is aligned
with the national as well as international Sustainable Develop-
ment Goals (SDGs).
Field of action 5:
Strengthen
sustainability
[...] tiative by creating incentive and recognition systems in teaching.
• We cooperate with partners in business, science and society.
• We offer students a research-led and competency-oriented trai-
ning structure
erfolgreicher Konzep-
takkreditierung, erstmaliger Start zum Sommersemester 2019
- International Business, B.A., Akkreditierung bis zum 15.3.2024
- Logistik & Digitalisierung, B.Sc., Akkreditierung
Handels- und Dienstleistungsmanagement
berufsbegleitend (HB) (HD) / neu: Digital Business (DIB)
International Business (IB) Logistik & Digitalisierung (LD)
A.1.4 In welchem Studiengang sind Sie e [...]
Studierenden vielfältige internationale und interkulturelle Erfahrungen durch Auslandsaufenthalte zu ermöglichen. Da die
Anzahl der Austausch- und internationalen Vollzeitstudierenden zunehmend [...] Grundgesamtheit (N) Anzahl der Studierenden, die zu dieser Befragung eingeladen wurden.
• Internationale Studierende Anzahl der Studierenden, die über eine ausländische Staatsbürgerschaft und eine
einTeilzeitstudium
Ich bin internationaler Student / internationale Studentin (Auslandsstudium, Erasmus o.ä.)
A.2.1 Wie wichtig ist Ihnen als internationaler Student / internationale Studentin ...
Sehr [...] sind Sie eingeschrieben?
Angewandte Wirtschaftspsychologie (AWP)
Digital Business (DIB)
International Business (IB)
Betriebswirtschaft (BW)
Handels- und Dienstleistungsmanagement beruf [...] WEBIS WIG
Rücklaufquote unter
Internationalen Studierenden [n=9]
Fakultäten Hochschuldurchschnitt
Diskussionsansätze
• Warum nehmen Internationale Studierende kaum
an der Befragung