Feld, L.P. & F. Schneider (2010), Survey on the Shadow Economy and Undeclared Earnings
in OECD Countries, German Economic Review, 11, pp 109-149.
page
17
Fischer, B., P. Köhler & F [...] for between 25% and 35% of the total demand for
Bundesbank-issued euro banknotes. The ECB (2011, p. 31) states that "taking into account a
range of different estimates suggests that around 20%-25% [...] summarizes.
2 The seasonal method
The general problem can be formulated as follows (Feige 1997, p 184):7
The shares ß1 and ß2 of two subpopulations C1 and C2, which together produce the total
Feld, L.P. & F. Schneider (2010), Survey on the Shadow Economy and Undeclared Earnings
in OECD Countries, German Economic Review, 11, pp 109-149.
page
17
Fischer, B., P. Köhler & F [...] for between 25% and 35% of the total demand for
Bundesbank-issued euro banknotes. The ECB (2011, p. 31) states that "taking into account a
range of different estimates suggests that around 20%-25% [...] summarizes.
2 The seasonal method
The general problem can be formulated as follows (Feige 1997, p 184):7
The shares ß1 and ß2 of two subpopulations C1 and C2, which together produce the total
0.
77
P
an
el
P
P
-2
.4
4*
**
-3
.5
9*
**
-1
.9
7*
*
-2
.0
0*
*
-2
.1
8*
*
-2
.7
0*
**
-0
.8
0
-1
.4
6*
P
an
el
A
[...]
W
ei
gh
te
d
P
ed
ro
ni
:
P
an
el
ν
-0
.3
2
0.
45
-0
.4
6
-0
.0
5
-0
.5
6
0.
34
-1
.1
7
-0
.5
3
P
an
el
ρ
-0
.3 [...]
Jou
rn
al of A
p
p
lied
B
u
sin
ess an
d
E
con
om
ics
Köhn, K.-P., C und C++ für Embedded Sys-
tems, mitp
Klaus, R., Der Mikrocontroller C167, vdf
Schmitt, G., Mikrocomputertechnik mit dem Controller C167, Oldenbourg
Lauber, R., Göhner, P., Proz [...] Häufigkeit des Angebots jährlich
Modulverantwortlicher Prof. Dr.-Ing. H.-P. Schmidt
Dozenten Prof. Dr.-Ing. H.-P. Schmidt, Prof. W. Schindler
Studiensemester s. Studienplan
Zuordnung zum [...] Häufigkeit des Angebots jährlich
Modulverantwortlicher Prof. Dr.-Ing. H.-P. Schmidt
Dozenten Prof. Dr.-Ing. H.-P. Schmidt
Zuordnung zum Curriculum Bac EI (Pflicht für Vertiefungsrichtung EI)
25 1 Praxisphase
ModA und mdlP LN (Zeugnis) 2
4 Bachelor-Abschluss 15 1
4.1 Bachelor-Arbeit 12 ModA 4
4.2 Bachelor-Kolloquium 3 1 S mdlP 2
Summe ECTS / SWS 210 127-1422)
tslehre und
Volkswirtschaftspolitik
5 4 SU, Ü Kl 3
4.2 Unternehmensgründung 5 4 SU, Ü praP oder ModA 3
4.3 –
4.5
3 Ergänzende Vertiefungsmodule
gemäß Modulkatalog
Je 5 Je 2-4 [...] g
Je 5 Je 2-4 siehe 1) Je 1
siehe 1)
6 Praxisphase 25
6.1 Praxismodul 25 PP praP 2 Alle Module unter 2
7 Bachelorabschluss
15
7.1 Bachelorarbeit 12 BA BA 4
erfolgreich
tslehre und
Volkswirtschaftspolitik
5 4 SU, Ü Kl 3
4.2 Unternehmensgründung 5 4 SU, Ü praP oder ModA 3
4.3 –
4.5
3 Ergänzende Vertiefungsmodule
gemäß Modulkatalog
Je 5 Je 2-4 [...] g
Je 5 Je 2-4 siehe 1) Je 1
siehe 1)
6 Praxisphase 25
6.1 Praxismodul 25 PP praP 2 Alle Module unter 2
7 Bachelorabschluss
15
7.1 Bachelorarbeit 12 BA BA 4
erfolgreich
tslehre und
Volkswirtschaftspolitik
5 4 SU, Ü Kl 3
4.2 Unternehmensgründung 5 4 SU, Ü praP oder ModA 3
4.3 –
4.5
3 Ergänzende Vertiefungsmodule
gemäß Modulkatalog
Je 5 Je 2-4 [...] g
Je 5 Je 2-4 siehe 1) Je 1
siehe 1)
6 Praxisphase 25
6.1 Praxismodul 25 PP praP 2 Alle Module unter 2
7 Bachelorabschluss
15
7.1 Bachelorarbeit 12 BA BA 4
erfolgreich
fic 1 1),2),3) 5 4
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
1.2 Elective Module Subject-Specific 2 1),2),3) 5 4
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
1.3 Elective Module Subject-Specific [...] 3) 5 4
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
1.4
Winter-Summer-School: Compulsory Module Subject-
Specific 2),4) 5 4
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
2 Interdisziplinäre Lehrmodule [...] SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
2.3
Winter-Summer-School: Compulsory Module “Research
Methods and Strategies” 2),4) 5 4
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder ModA
3 Projekt 1 12,5
23rd May 2006 (GVBl p. 245, BayRS 2210-1-1-WK) in the currently valid version
and Art. 0 Sentence 2 of the Bavarian Higher Education Admissions Act (BayHZG) of 9th May
2007 (GBVI p. 320) in the currently [...] Regulations for the Universities of Applied Sciences in Bavaria (RaPO) of 17th October 2001
(GVBl p. 686) and the general programme and examination regulations of the Technical University of
Applied [...] it are listed in the module description.
A learning portfolio consists of 3 to 10 elements.
OrP Oral
examination
orally An oral examination is an examination interview for a limited period of
23rd May 2006 (GVBl p. 245, BayRS 2210-1-1-WK) in the currently valid version
and Art. 0 Sentence 2 of the Bavarian Higher Education Admissions Act (BayHZG) of 9th May 2007
(GBVI p. 320) in the currently [...] Regulations for the Universities of Applied Sciences in Bavaria (RaPO) of 17th October 2001
(GVBl p. 686) and the general programme and examination regulations of the Technical University of Applied [...] it are listed in the module description.
A learning portfolio consists of 3 to 10 elements.
OrP Oral
examination
orally An oral examination is an examination interview for a limited period of
Rönnebeck
T. Jüntgen
T. Skubacz
4 ModA
(LPort)
6.2 Naturwissenschaftliches Praktikum Diverse 2 praP
page
Sommersemester 2024
Prof. Dr. Tim Jüntgen / Silke Fersch3
Nr. Modul Teilmodul
8 Technische Thermodynamik M. Mocker 4 Kl 90
6.2 Naturwissenschaftliches Praktikum Diverse 2 praP
Studienplan MB-S 2 - SPO vom 14.08.2023
page
Wintersemester 2024/25
Prof. Dr. Tim Jüntgen
Sweigart: Automate the Boring Stuff with Python, frei online.
D. Louis, P. Müller: Android, 2. Auflage, Hanser, München. 2016.
D. Louis, P. Müller: Java, 2. Auflage, Hanser, München. 2018.
Internationalität [...] 2016
Industrie 4.0: Wie cyber-physische Systeme die Arbeitswelt verändern, Volker P. Adolfinger, Springer, 2017
Marwedel P.: Embedded System Design, Springer, 2011
Internationalität (Inhaltlich)
In [...] der Moodle-Lernplattform der Hochschule
Online-Tutorials
D. Louis, P. Müller: Java, 2. Auflage, Hanser, München, 2018.
D. Louis, P. Müller: Android, 2. Auflage, Hanser, München, 2016.
T. Künneth: Android
Sweigart: Automate the Boring Stuff with Python, frei online.
D. Louis, P. Müller: Android, 2. Auflage, Hanser, München. 2016.
D. Louis, P. Müller: Java, 2. Auflage, Hanser, München. 2018.
Internationalität [...] 2016
Industrie 4.0: Wie cyber-physische Systeme die Arbeitswelt verändern, Volker P. Adolfinger, Springer, 2017
Marwedel P.: Embedded System Design, Springer, 2011
Internationalität (Inhaltlich)
In [...] der Moodle-Lernplattform der Hochschule
Online-Tutorials
D. Louis, P. Müller: Java, 2. Auflage, Hanser, München, 2018.
D. Louis, P. Müller: Android, 2. Auflage, Hanser, München, 2016.
T. Künneth: Android
Module Convenor
Dozent/in
Professor / Lecturer
Prof. Dr. Dr. MBA-GM, MBA, P Qeis Kamran Prof. Dr. Dr. MBA-GM, MBA, P Qeis Kamran
Voraussetzungen (Hinweis: Bitte beachten sie auch die Voraussetzungen [...] Journal of Marketing, Vol. 15 No. 3, p. 319.
6. Beer, S. (1959a), Cybernetics and management, Management science series, English University Press, London.
7. Bourdieu, P. (1984b), Distinction: A social [...] Brooks Jr, F.P. (2010), The design of design: Essays from a computer scientist, Pearson Education.
9. Buchanan, R. (1992), “Wicked Problems in Design Thinking”, Design Issues, Vol. 8 No. 2, p. 5.
10
definiert
2
( ) , wobei
( )
=
sd pU
mean p
(2)
mean(p) für die durchschnittliche Punktzahl aller Mannschaften am Vorspieltag und sd(p)
entsprechend für die Standardabweichung [...] German Bundesliga, Universität Zürich, Working Paper No. 41, May
2006.
Cairns, J., N. Jennet und P.J. Sloane, (1986), The Economics of Professional Team Sports: A
survey of theory and evidence. Journal [...] Demand in Sport:
The case of English soccer, The Statistician 51, S. 229-241.
Garcia, J. und P. Rodriguez (2002), The Determinants of Football Match Attendance
Revisited: Empirical evidence from
Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.2 FWPM 2 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.3 FWPM 3 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3) [...] FWPM 4 (HÜ) 6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
2 Interdisziplinäre Lehrmodule
2.1 IWPM 1 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
2.2
FM&S
Fors [...] Forschungsmethoden
und -strategien (HÜ)
6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
Forschungsmodule
3 Projekt 1 14 6)
3.1 Projektarbeit 1 10 (12) Ast
PrA 7)
Umfang
Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.2 FWPM 2 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.3 FWPM 3 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3) [...] FWPM 4 (HÜ) 6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
2 Interdisziplinäre Lehrmodule
2.1 IWPM 1 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
2.2
FM&S
Fors [...] Forschungsmethoden
und -strategien (HÜ)
6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
Forschungsmodule
3 Projekt 1 14 6)
3.1 Projektarbeit 1 10 (12) Ast
PrA 7)
Umfang
Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.2 FWPM 2 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.3 FWPM 3 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3) [...] FWPM 4 (HÜ) 6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
2 Interdisziplinäre Lehrmodule
2.1 IWPM 1 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
2.2
FM&S
Fors [...] Forschungsmethoden
und -strategien (HÜ)
6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
Forschungsmodule
3 Projekt 1 14 6)
3.1 Projektarbeit 1 10 (12) Ast
PrA 7)
Umfang
Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.2 FWPM 2 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
1.3 FWPM 3 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3) [...] FWPM 4 (HÜ) 6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
2 Interdisziplinäre Lehrmodule
2.1 IWPM 1 4 5
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 1), 2), 3)
2.2
FM&S
Fors [...] Forschungsmethoden
und -strategien (HÜ)
6 6
SU/Ü, Pr,
Sem
Kl oder mdlP oder PrA Note 2), 4)
Forschungsmodule
3 Projekt 1 14 6)
3.1 Projektarbeit 1 10 (12) Ast
PrA 7)
Umfang
ld
e
r
a
u
f
d
e
m
W
e
g
z
u
r
E
x
z
e
ll
e
n
z
u
n
d
P
ro
fi
ta
b
il
it
ä
t
im
i
n
d
u
s
tr
ie
ll
e
n
S
e
rv
ic
e
g [...] he
id
en
s
ic
h
vo
n
de
n
U
nt
er
ne
hm
en
,
di
e
w
en
ig
er
p
ro
fe
ss
io
ne
ll
ar
be
it
en
d
ar
in
,
da
ss
s
ie
ih
re
S
er [...]
k
e
ln
u
n
d
v
e
rm
a
rk
te
n
S
ie
S
e
rv
ic
e
w
ie
P
ro
d
u
k
te
E
ta
b
li
e
re
n
S
ie
Q
u
a
li
tä
ts
m
a
n
a
definiert
2
( ) , wobei
( )
=
sd pU
mean p
(2)
mean(p) für die durchschnittliche Punktzahl aller Mannschaften am Vorspieltag und sd(p)
entsprechend für die Standardabweichung [...] German Bundesliga, Universität Zürich, Working Paper No. 41, May
2006.
Cairns, J., N. Jennet und P.J. Sloane, (1986), The Economics of Professional Team Sports: A
survey of theory and evidence. Journal [...] Demand in Sport:
The case of English soccer, The Statistician 51, S. 229-241.
Garcia, J. und P. Rodriguez (2002), The Determinants of Football Match Attendance
Revisited: Empirical evidence from
definiert
2
( ) , wobei
( )
=
sd pU
mean p
(2)
mean(p) für die durchschnittliche Punktzahl aller Mannschaften am Vorspieltag und sd(p)
entsprechend für die Standardabweichung [...] German Bundesliga, Universität Zürich, Working Paper No. 41, May
2006.
Cairns, J., N. Jennet und P.J. Sloane, (1986), The Economics of Professional Team Sports: A
survey of theory and evidence. Journal [...] Demand in Sport:
The case of English soccer, The Statistician 51, S. 229-241.
Garcia, J. und P. Rodriguez (2002), The Determinants of Football Match Attendance
Revisited: Empirical evidence from
ld
e
r
a
u
f
d
e
m
W
e
g
z
u
r
E
x
z
e
ll
e
n
z
u
n
d
P
ro
fi
ta
b
il
it
ä
t
im
i
n
d
u
s
tr
ie
ll
e
n
S
e
rv
ic
e
g [...] he
id
en
s
ic
h
vo
n
de
n
U
nt
er
ne
hm
en
,
di
e
w
en
ig
er
p
ro
fe
ss
io
ne
ll
ar
be
it
en
d
ar
in
,
da
ss
s
ie
ih
re
S
er [...]
k
e
ln
u
n
d
v
e
rm
a
rk
te
n
S
ie
S
e
rv
ic
e
w
ie
P
ro
d
u
k
te
E
ta
b
li
e
re
n
S
ie
Q
u
a
li
tä
ts
m
a
n
a